30 Mart 2016 Çarşamba

BİR ATT'NİN SÖZLERİ



Mutluluğun baş ucunda olduğunu fark edince anlayacaksınız tebessümün önemini. İnsanları mutlu ettikçe artacak yüzünüzde ki gülümseme ve mimik çizgileriniz.

Stajın ilk gününü unutamam. O korku, o telaş… boşluktan düşmüş gibiydim. Çığlıklar, yardım isteyen gözler işlemişti içime. Hastaneye adım atar atmaz iki yıldır öğrendiğim her şey yaşadığım duygu karmaşasıyla uçup gitmişti.  Ayaklarım geri geri giderken oradan kaçıp gitmek istiyordum. Son cesaret kırıntılarımı toplayıp bölümüme doğru ilerledim. Her adımda biraz daha kendime güvenim geliyordu. O adımlar hayatımın dönüm noktası olmuştu. Çalışan personeller belirli bir düzen içinde koşuşturma halindeydi. Bizden o koşuşturmaya hemen uymamız bekleniyordu. Aldığımız eğitimin sonunda o olay gerçekleşti. Hastayla başbaşaydım, altmışlı yaşların sonunda yaklaşmış fakat tüm gençlere taş çıkaracak enerjisi olan teyze bana öyle güzel gülümsemişti ki tüm korkularım sihirli bir değnek değmiş gibi yok olmuştu. Elinde kesi vardı. Kan görmeye dayanamayan ben o anki özgüvenle pansuman yapmıştım. Pansuman diyip küçümsediğimiz şey aslında o kadar büyük bir işti ki hayatım boyunca bu kadar mutlu sonla biten bir olay daha hatırlamıyorum. Teyze yerinden kalktı giderken “ Hayatın boyunca bu gülümsemeyi kaybetme, en büyük ilaç gülümsemektir. Teşekkür ederim.” Bu sözlerden sonra insan nasıl mutsuz olabilir. En sevilesi meslek değil mi? Her yaptığım uygulamadan sonra aldığım teşekkür ve minnet sözleri en güzel hediye oldu benim için.

Kim olursa olsun karşınızdaki kişinin insan olduğunu unutmayın. Vicdanınız ve gülümsemeniz en büyük tedavidir. En ağır acıların arasında, karmaşanın içinde gülen gözlerinizle kanatsız nefesler olarak doğmayı unutmayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder